دی اریتور 

دستگاهی است برای حذف اکسیژن آب و پیش گرمایش آب برای ورود به بویلر.

اکسیژن دلیل اصلی خوردگی در خطوط تغذیه ، منابع ذخیره آب داغ ، بویلر و پمپ ها می باشد در حالی که اگر این آب علاوه بر اکسیژن دارای کربن دی اکسید نیز باشد آن گاه ph آب کاهش یافته و خاصیت اسیدی به آب داده می شود. این نوع از خوردگی معمولا به صورت نقطه ای نفوذ می کند.دی اریتور در حقیقت وسیله ای است که برای جدا سازی گاز های نا محلول آب تغذیه در تولید بخار ، استفاده می شود.

 بیشتر دی اریتور ها برای پایین آوردن میزان اکسیژن حتی تا ۷ppb یا کمتر می باشد.اولین مرحله در جدا سازی گاز های اضافی از آب تغذیه ،گرم کردن این آب می باشد تا اکسیژن از این آ ب خارج گردد.

  همان طور که می دانیم میزان حضور گاز های نا محلول در آب با دما رابطه ی معکوس دارد یعنی هر چه دمای آب بالاتر رود میزان اکسیژن کمتر می گردد . به طور معمول منابع تامین آب بویلر در درجه حرارت ۸۵ تا ۹۰ درجه عمل می کنند تا میزان اکسیژن موجود در آب را به ۲mg در یک لیتر کاهش دهد.

  برای استفاده از دی اریتور در دما های بالاتر و در فشار اتمسفر معضلاتی همچون رسیدن به نقطه ی جوش و ایجاد بخار و بالا رفتن احتمال پدیده ی کاویتاسیون در پمپ های تغذیه وجود دارد.

  معمولا برای غلبه بر این مشکل دی اریتور ها را در ارتفاعی بالا تر از پمپ های تغذیه قرار می دهند.مابقی اکسیژن موجود در آب را با اضافه کردن مواد شیمیایی مانند سدیم سولفات و هیدرازین از بین می بریم.در نقاطی که نباید مواد شیمیایی به آب اضافه گردد از دی اریتور های تحت فشار استفاده می گردد.

قوانین عملکرد دی اریتور های تحت فشار

  اگر مایعی در دمای اشباع آن باشد میزان انحلال گاز در آن تقریبا به صفر می رسد . این در حالی است که مایع باید دارای تلاطم بسیار بالایی باشد یا باید به جوش آید تا اطمینان کاملی از خروج تمامی گاز ها حاصل گردد.

  این تلاطم در قسمت بالایی (برجک ( دی اریتور با اسپری شدن و تبدیل به قطرات بسیار ریز و احاطه این قطرات با بخار نایل می شود و آب بسیار راحت تر، اکسیژن محلول خود را از دست می دهد . این اتفاق سطح بسیار زیادتری را نسبت به جرم آب به آن اختصاص می دهد که انتقال حرارت از بخار به قطرات را سریع می کند و جدا سازی اکسیژن را ساده می سازد و این گاز ها به وسیله ی بخار مازاد از خروجی بالای دیگ در دمایی کمتر از دمای اشباع خارج می گردند.این موضوع که، مخلوط بخار و گاز های اضافه در درجه حرارت پایین تری از نقطه ی جوش (دمای اشباع ) در فشار دی اریتور می باشد، به ما کمک می کند تا بتوانیم از یک خروجی با کنترلر ترموستاتی استفاده کنیم تا هوازدایی صورت گیرد. سپس آبی که عملیات جدا سازی بر روی آن انجام گرفته به داخل منبع دی اریتور سر ریز می گردد.


لطفا جهت دریافت قیمت با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

آدرس : تهران، خیابان انقلاب، خیابان شریعتی، شماره۲۶

تلفن: ۷۶۲۷۴۷۸۹-۷۶۲۷۴۸۶۶-۰۲۱
تلفن همراه:۰۹۱۲۰۶۴۵۳۹۱-۰۹۱۲۰۶۴۵۳۹۰
سامانه پیام کوتاه:۱۰۰۰۱۳۵۳۱۳۵۸

سایت: www.centigradegroup.com

ایمیل: info@centigradegroup.com